PATI KURMA SOHRA - RM18




InsyaAllah ,manfaat Pati Kurma:



Harga: RM30 TERMASUK POS!!


Kandungan: 500ml
Kata Nabi, “Berilah makan buah kurma kepda isteri-isteri kamu yang sedang hamil, karena isteri-isteri kamu yang sedang hamil. Karena sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, niscaya anak yang akan lahir kelak akan menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas. Sesungguhnya makanan Siti Maryam takkala melahirkan Nabi Isa a.s adalah buah kurma. Sekiranya, Allah s.w.t., menjadikan suatu buah yang lebih baik dari pada buah kurma, maka Allah telah memberi makan buah itu kepada Siti Maryam.” (H.R. Bukhari)

Adalah Q.S. Maryam, ayat 25-26 perihal Siti Maryam yang disinggung Nabi diatas. Firman Allah, “Dan goyanglah pangkal pohon kurma itu ke arahmu, maka pohon itu akan menggugurkan buah yang masak kepadamu, maka makan serta minumlah dan bersenang hatilah kamu.”

1. Makanan dan minuman terbaik untuk ibu hamil dan selepas melahirkan serta menstabilkan kembali darah dan nutrisi yang sempurna untuk bayi melalui susu ibu yang mengambil kurma
2. Menstimulasi pengeluaran susu ibu.
3. Mencegah dan mengobati strok.
4. Mengobati anemia, lesu dan letih.
5. Menambah berat badan anak.
6. Memperlancar saluran kencing.
7. Meningkatkan platelet dalam darah.
8. Mengatasi sakit-sakit sendi.
9. Mencegah tubuh dari bakteria dan kanser.
10. Memelihara dari rabun.
11. Memperlambat penuaan tubuh,
12. Menyihatkan kulit lebih lembut.
13. Membantu pertumbuhan tulang dari kekurangan kalsium, sangat baik untuk diet,
14. Mengatasi buasir.
15. Dalam kurma terdapat hormon yang mirip dengan hormon oksitosin yang membantu proses melahirkan bagi ibu. Setelah melahirkan, hormon oksitosin juga bermanfaat untuk mengeringkan rahim.